zondag 17 april 2011

Slender You

 
Bezig zijn met letten op wat we eten zodat we fit en in vorm blijven geldt voor de meeste van ons. Daarnaast is sporten en bewegen ook van essentieel belang.

Zelf ben ik wat dit betreft redelijk streng voor mezelf. Maar als het om lekker eten gaat niet altijd even.

Gelukkig biedt bewegen en sporten altijd een uitkomst om mijn figuur weer strak te krijgen en te houden.

Pas geleden kwam ik een oude schoolvriendin van mij tegen die me uitnodigde om een keer met haar te gaan slenderen. Zelf doet ze dit al een aantal jaar. Dat geloofde ik meteen because she looks GOOD!

Hartstikke leuk idee. Maar Slenderen? wat is dat vroeg ik me af, is dat iets nieuws? Ze kon wel merken dat ik er nog nooit eerder van had gehoord en vertelde me in het kort hoe het te werk ging. Zelf was ze kort na de bevalling van haar tweede kind begonnen met Slenderen, en is dat sindsdien blijven doen.

Ondertussen heb ik dan eindelijk mijn eerste uur Slenderen gehad. En ik kan je vertellen dat dit voor mij een wel heel bijzondere ervaring was.


Bij het Slenderen wordt er gebruik gemaakt van zes electrisch aangedreven tafels. Deze vervangen de traditionele grondoefeningen zoals sit-ups. Eén uur Slender You komt overeen met maar liefst zeven uur grondoefeningen! Slenderen is over het algemeen geschikt voor iedereen van 16 tot 100 jaar!

1. Zandzak tafel - 10 minuten staat gelijk aan 1000 heuprollingen

2. Benen tafel - 10 minuten staat gelijk aan 3 kilometer wandelen

3. Sit-up tafel - 10 minuten staat gelijk aan 90 sit-ups

4. Taille - buik - heup tafel - 10 minuten staat gelijk aan 900 achterwaartse beenheffingen

5. Stretch tafel - 10 minuten voor de algehele houding. Verstevigt en verslankt, bovenarmen, borststreek, taille, buik, kuiten, dijen. En maakt vastzittende nek en schouderspieren los.

6. Relaxbank - 10 minuten voor de totale ontspanning. Deze bank ontspant alle spieren weer en voorkomt bij de meeste mensen spierpijn. Doet je relaxed voelen en geeft je nieuwe energie




Mijn eerste reactie toen ik op de eerste bank lag was meteen; Wauw! Als je er zo relaxt bij kunt liggen en dit gelijk staat aan 1000 heuprollingen, dan wil ik dit absoluut vaker doen. En dit ontspannen gevoel had ik eigenlijk ook bij de overige 5 banken. Bij de zesde bank was ik zelfs zo ontspannen dat ik m'n ogen nog maar net kon openhouden :) Slenderen is zeker iets wat ik wil en zal blijven doen.

Voor zichtbaar resultaat zijn er ongeveer 10 sessies nodig. Voor een losse les betaalde ik slechts € 11,00. Er zijn uiteraard ook 10 ritten kaarten en diverse abonnementsvormen beschikbaar voor Slender You. Dit verschilt per adres. Voor meer informatie en adressen kun je deze link [www.slenderyou.nl] raadplegen.

8 opmerkingen:

Claudia zei

Ddddddd, ben je geweest?

Good for you, ben trots op je !
Ik voel me schuldig mang hahhahahha.
Nu zal ze me al vergeten zijn, dus zal maar gaan bellen voor een afspraak :)
Ik heb hier en daar wat hardnekkige vetrollen die de 6 banken hopelijk niet zullen overleven :)

I'll keep you posted !

Tante Clau...

D zei

Hey Clau,

Trots op mij? Ik ben trots op die 6 banken waarop ik nogal een beetje onwennig lag LOL

Ben na m'n werk geweest en lag heerlijk te ontspannen terwijl al m'n spieren werden getraind. Hoorde dat je de volgende dag last kunt hebben van spierpijn. Maar dat had ik niet? Misschien omdat ik bijna in slaap viel op de laatste bank haha

Aanrader hoor en zeker voor herhaling vatbaar...laat me weten wanneer je bent geweest ok.xxx

p.s enneh vetrollen? Waar heb je die? Je kunt 't ook overdrijven heh, tante Clau. Haha

Nina zei

Wow dit is zo bijzonder. Ik kan me niet voorstellen wat dit is. Morgen na het werk ga ik zeker ff op onderzoek uit. Ik ben altijd liever lui dan moe hahahaha

Justherz zei

Oooh geen spierpijn en zo relaxt
Moet ik zeker proberen dan :)

Anjana zei

Hai D,

Je schrijft dat je 10 sessies nodig hebt voor een zichtbaar resultaat, maar voor hoeveel keer per week geldt dit?

D zei

@Nina LOL @ liever lui dan moe..als het om sporten gaat ben ik dat vaak ook wel!

@Jus Ja, heerlijk! En je komt helemaal tot rust. Een perfecte afsluiting na een drukke dag :)

@Anjana Dat is bij 2x per week. Degene die de begeleiding deed vertelde dat je de eerste vijf weken het liefst 2x per week kunt Slenderen indien je figuur
correctie wenst. Net zoals bij 'gewoon' sporten.

Daarna is onderhoud van 1 x per week Slenderen voldoende. Als ik het allemaal goed heb begrepen :)

Gwen zei

Wat geweldig, dit wil ik zeker uitproberen.

D zei

Ooh Gwen je gaat er sowieso van genieten :) Zeker het proberen waard.